Wednesday, February 20, 2008

无题

突然间有少少的伤感
最近周围发生了少少我真得很不想看到的事
希望大家最终可以和好如初
然后
那天新年时还听爸说他的朋友那天要动手术
也没想过问是什么手术
没想到今天爸打回来时
才懂他的朋友很不幸的应为手术失败
而逝世了...
印象中他好像还蛮年轻、也还没退休

怎么现在的人
常常在很年轻时就有各种疾病?
是食物、生活习惯、环境还是什么?
为什么各种病症总是缠绕着世界上那么多的人?

真的突然间再次觉得
我们真的预料不了下一秒会发生什么事
就像那天我听一位老婆婆说的
“生活,其实钱并不是那么重要,够用就好;
现在呢,只想要开开心心的度过这一秒,
若下一秒上天要我回去了,那也是值得的”
所以,最近我看任何事都尽量看开点
最重要的使然自己快乐点

*珍惜生命中的每一份每一秒
更重要的事……珍惜你身边的人*

7 comments:

Oyico said...

嗯,所以,这几年来我都会不时地问自己,特别是心情不好或想发脾气时,假如我吓一秒钟就要离开这个世界,或对方下一秒钟就和我永别,我会遗憾吗?我还会继续发脾气吗?我还会选择那样做吗?我会笑着离去吗?还是我会忙着告诉许许多多的人我爱你们?对好多好多的人说对不起和谢谢你?
人活着最重要就是学会把握当下,让自己活得精彩,就要让自己每秒都没有遗憾,每一个时刻都是自己最满意的理想生活。

得空,问下自己,若我下一分钟就走了,我现在会做什么?

祝你心情尽快恢复过来,加油!祝好运!

Anonymous said...

同一你们两所说的话
再加上肥姐刚去世的事。。。
多多少少有想了想
人生真的很无常,没有人知道下一分钟会发生的是什么
活着最重要是开开心心的生活
快乐+健康,真的最好
哈哈我的梦想是有点白痴,问我死前要做什么?
我一定答你:带着快乐的心情环游世界
add oil la starfish, support forever

♥ Theng said...

真的要学会珍惜涅..
当自己的朋友离开自己身边..
虽然不是永远不能再见面..
不过那种感觉..
真的..
很难受咯..
要学会珍惜~!!><

Amy 仔 said...

Very well, friends。
年纪轻轻已经懂事了,我还不如你们(因为还很年轻)。hehe

“应该努力去赚多一点钱,你本来可以做个好医生,但有了钱,你有能力培育上千位好医生,何乐而不为?到晚年,你可以慢慢学佛,因为你已经不用担忧你的生活了。”

这句话是某人对我说过的,说得没错,很好。

但我问了他一句话。
“你几时会死?”
他看着我一会儿,答:“我怎么懂?”

”对啊,你不懂,你说得好像你有生死簿在手,几岁几岁赚大钱,几岁几岁到几岁学佛,有成就,几岁几岁死。“

它没话答了。
对,做有意义的东西,不要等。
Do not assume that you still have a long time till you die.

.::Starfish::. said...

THANKS CO.. Long time din c ur reply everywhere.. but i saw it here.. happy ^^

”对啊,你不懂,你说得好像你有生死簿在手,几岁几岁赚大钱,几岁几岁到几岁学佛,有成就,几岁几岁死。“

对,做有意义的东西,不要等。
Do not assume that you still have a long time till you die.

i love this two lines! thanks!!

shan: yup, i want to be healthy and happy.. thats the two most important thing for me!

Oyico said...

lol i'm sorry starfish.. i'll comment more! promise!

about david's comment, i must say, i'll still plan what i am going to do at what age to what age, when i assume i am going to die etc, first of all i need to have a plan of my life before i can live meaningfully, otherwise i'll feel uneasy and not comfortable at myself. secondly, i think that there're different things that i am capable of doing at different stages of life, so what i can do is make sure that i do not regret if i die at a stage of life when i havent reached another stage. thirdly, i believe the definition of 'a meaningful life' differs as we grow, i won't put all the things i wanna do together coz i know i'll end up doing nothing and screw everything up instead of achieving what i wanted to. just a few cents here..

Oyico said...

btw, david, that thing u heard about sounds what my parents have always told me..